هولوگرام پرینتینگ

همه چیز درباره هولوگرام پرینتینگ

هولوگرام پرینتینگ

همه چیز درباره هولوگرام پرینتینگ

اطلاعاتی که در صنعت هولوگرام پرینت نیاز خواهید داشت

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مزیت های هولوگرام

 هولوگرام امروزه در صنایع مختلف استفاده میشود آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا ار هولوگرام در محصولات متفاوت استفاده می شود؟به طور کلی علل استفاده از هولوگرام عبارت است از:

تاثیر گذاری مثبت،تایید ارزش کالا، حفظ و نگهداری،کاربردهای متفاوت هولوگرام ،سهولت نصب،امنیت در هولوگرام،مشخصات آشکار،مشخصات پنهان

مزیت اصلی هولوگرام سختی و گرانی جعل پذیری است . بنابراین بهترین ابزار جهت حفظ اسناد و محصولات می باشد زیرا مدل اولیه هولوگرام با روشهای پیچیده و در شرایطی خاص در آزمایشگاههای ویژه و با استفاده از نیروهای متخصص ایجاد می گردد.طول عمر و دوام بالای این برچسبها در شرایط مختلف محیطی یکی دیگر از مزایای قابل توجه ان است. 

 

 معرفی هولوگرام تصویری

از آنجا کههولوگرام تصویری جذاب و خیره کننده است ، از هر پیام تصویری دیگری سریعتر دیده شده و مورد توجه قرار می گیرد ، با توجه به جذابیتشان و تاثیری که در یک نگاه می گذارند ، زمان طولانی تری را برای تماشای مشتریان به خود اختصاص می دهند و در صورت وجود نام ، آرم و یا پیغام فروشنده به مشتری القاء می شود .

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

حسن  ماشین های چاپ لیبل بسته بندی 

امروزه ماشین های معمولی دارای شفت و دنده برای حفظ موقعیت خود در مقابل  در تقلا هستند.این ماشین آلات بر اساس گفته سازندگانشان از محاسن متعددی برخوردارند که از آن جمله می توان به سادگی و دقت رجیستر شدن اولیه و حذف اثر چرخ دنده و سایر نشانه های ناخواسته اشاره کرد. البته میزان ضایعات مواد در آنها به حداقل رسیده و زمان آماده سازی ماشین به هنگام تعویض سفارش کاهش پیدا کرده است.

به کارگیری ماشین های چاپ لیبل بسته بندی در چاپخانه ها 

علاوه بر این، به خاطر اتصال سروموتور به CPU، مشخصات تمام سفارشات چاپی در حافظه باقی مانده و استفاده دوباره از آنها را امکان پذیر می سازد.بر اساس تخمین یکی از سازندگان ماشین های چاپ سروموتور، سهم بازار این ماشین ها از بازار چاپ لیبل بسته بندی حدود ۲۵ درصد است، یعنی از هر ۴ چاپخانه، یکی دارای چنین ماشین آلاتی است. البته قیمت این ماشین ها نسبت به نوع معمولی آنها گران تر است ولی در صورت نیاز با هر تعداد سروموتور قابل تجهیز و بهره برداری است.
افزایش استقبال از این ماشین آلات با شیب کندی ادامه خواهد داشت. البته رکود اقتصادی و کاهش اعتبارات مالی باعث شده که چاپخانه های کمتری به تهیه این نوع از ماشین آلات اقدام کرده و به روزرسانی تجهیزات خود را به زمانی که بازار رونق بیشتری داشته باشد موکول کنند.
  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

استفاده از لیبل بسته بندی در جا به جایی محصولات

خدمات مصرفی مثل خدمات هواپیمایی، خدمات بانکی، هتلداری، آزمایش‌های پزشکی نیز  لیبل وبسته‌بندی می‌شود تا به صورت ملموس درآید.در دنیای امروز حتی کالاهای صنعتی برای سهولت جابجایی و انبارداری  لیبل و بسته‌بندی می‌شوند. نتیجه یک آزمایش پزشکی، که به صورت چند عدد و رقم ارائه می‌شود، از نظر بسیاری از بیماران کنجکاو قابل درک نیست. اما در صورتی که نتیجه آزمایش وضعیت بیمار را نسبت به وضعیت عادی نمایش دهد برای بیمار ملموس‌تر خواهد شد.

 طراحی لیبل و بسته بندی

در طراحی لیبل و بسته‌بندی، هدف‌های مختلفی در نظر گرفته می‌شود که می‌توان آنها را به صورت هدف‌های تدافعی و یا تهاجمی طبقه‌بندی کرد. هدف‌های تدافعی در طراحی  لیبل و بسته‌بندی محصولات، بیشتر به منظور محافظت از محصول و مصرف‌کننده در مقابل خطرات و آسیب‌دیدگی در نظر گرفته می‌شود؛ در حالی که هدف‌های تهاجمی بسته‌بندی را برای کمک به فروش محصول مورد توجه قرار می‌دهد.
  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

 هولوگرام چگونه تولید  می‌شود ؟

اولین هولوگرام‌ها که با نور لیزر قابل رویت بود، هولوگرام‌ های Transmission (شفاف) نام داشتند. در سال 1968 هولوگرام Rainbow یا انعکاسی (Reflection) به وجود آمد.

هولوگرام به دو روش دستی (Manual) و دیجیتال یا Dotmatrix تهیه می‌شود.روش دستی‌ بعد از اختراع لیزر انواع هولوگرام‌ها می‌توانست ساخته شود. ساختار این نوع هولوگرام‌ها به گونه‌ای است که زیر نور سفید قابل دیدن هستند. اگر بیننده حالت خود را نسبت به یکهولوگرام انعکاسی تغییر دهد، می‌تواند طیف‌های مختلف رنگ را ببیند. این‌که ما می‌توانیم یک هولوگرام سه بعدی، برجسته و رنگارنگ ببینیم ناشی از خطای دید است. 

لایه های  هولوگرام

 یک هولوگرام می‌تواند از لایه‌های متفاوتی تشکیل شده باشد. دو لایه اصلی فوقانیForeground و زیرینBackground و لایه‌های فرعی میانی. تعداد لایه‌های هولوگرام‌ها بسته به نوع آن می‌تواند افزایش پیدا کند. به طور مثال هولوگرامی که هم دارای تصویر است وهم متن، یک هولوگرام دو لایه است.

  • نادر رفیعی