هولوگرام پرینتینگ

همه چیز درباره هولوگرام پرینتینگ

هولوگرام پرینتینگ

همه چیز درباره هولوگرام پرینتینگ

اطلاعاتی که در صنعت هولوگرام پرینت نیاز خواهید داشت

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خصوصیات چاپ افست

به سبب مسطح بودن تکنیک، نمی تواند حجم زیادی مرکب را حمل و منتقل کند. به علت دارا بودن این ویژگی ها، برای چاپ گیلوش ها و طرح های بسیار دقیق، پیچیده و ظریف در اسناد و مدارک مناسب است.چاپ افست به علت غیرمستقیم بودن می تواند جزئیات دقیقی را روی سند اعمال کند. به همیم دلیل برای چاپ هولوگرام  از افست استفاده می کنند.

تفاوت بین افست های خشک و معمولی 

تفاوت افست خشک با افست معمولی در این است که در افست خیس از محلول رطوبت دهی(Fountain Solution) برای گزینش مرکب توسط پلیت استفاده می شود(تقابل آب و مرکب) ولی در افست خشک، جنس پلیت به تنهایی باعث انتخاب نواحی چاپی می شود و محلول رطوبت دهی در این سیستم حذف شده است.جنس پلیت در افست خشک شامل لایه پلیمری که جاذب مرکب است و لایه سیلیکونی که مرکب را دفع می کند. این دو لایه روی یک ورق آلومینیومی که بدنه اصلی پلیت را تشکیل می دهد، قرار دارند. بدیهی است که جنس مرکب مصرفی در این دو روش نیز متفاوت می باشد.حذف محلول رطوبت دهی در افست خشک، مزایایی را به همراه داشته است که آن را در چاپ برچسب امنیتی محبوب تر از افست معمولی است.


  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

دسته بندی انواع هولوگرام

-          Flip-Flop  یا Multichanel: تصاویر مختلف و متنوع را در زوایای متفاوت و محور افقی و عمودی می توان مشاهده کرد.

-          Stereogram: پیوستگی تصویر در زوایای مختلف آن همانند فیلم متحرک

-           Multiple: این نوع هولوگرام می توانند به صورت تلفیقی روی یک هولوگرام در لایه های مختلف چند تصویر قرار بگیرند.

-          Dot Matrix: هولوگرامی که دارای ساختار نقطه ای می باشد و با تغییر زاویه دید می توان هر یک از نقاط یا دسته ای از آن ها را بارنگی متفاوت مشاهده کرد.

-          2D/3D: ترکیب مدل های 3D با گرافیک های 2D

-          True Color: هولوگرامی که تطابق رنگی کامل و واقعی با موضوع اولیه آن دارد و از لحاظ عمق و زاویه همانند مدل اصلی می باشد و قابل کپی برداری نمی باشد.

-          2Dهولوگرام که از تصاویر دو بعدی و گرافیکی تهیه می شوند و جلوه رنگی رنگین کمان دارند.

-          3D: هولوگرام هایی حاصل از نوردهی مدل های سه بعدی واقعی با عمق طبیعی آن است.

فرایند نمایش هولوگرام به صورت سه بعدی 

نور با ویژگی های مشخص در طول متریال هولوگرام ثبت می شود و نه یک سطح 2 بعدی، به همین علت الگوی ثبت شده در روی هولوگرام دارای بعد سوم می باشد به طور کلی هولوگرام طی یک فرایند پیچیده اپتیکی ثبت می شود که در این پروسه پارامترهایی رعایت می شوند که باعث می شود هولوگرام به صورت سه بعدی مشاهده شود.  

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

استفاده از هولوگرافی در سیاه چاله ها  

برای دانشمندان دودهه طول کشید تا به یک راه حل دست پیدا کنند . آنان بیان کردند که اطلاعات ذخیره شده در یک سیاه چاله متناسب با سطح آن (دو بعد) نسبت به حجم آن (در سه بعد ) متناسب است . آنرا میتوانباگرانش کوانتومی جایی که سه بعد از فضا از یک جهان دو بعدی بدون گرانش بازسازی شود توضیح داد  که بیشتر به هولوگرام شبیه بود . به طور کوتاه با شروع تئوری بیشترین نظریه ی گرانش کوانتومی  از این طریق نشان داده  کههولوگرافیک است . با استفاده از هولوگرافی ما میتوانیم از تبخیر سیاه چاله در جهان دو بعدی بدون گرانش تعریف کنیم . به این معنی که قوانین معمول  مکانیک کوانتومی اعمال شود . این فرایند قطعی است ,همراه بانواقص کوچکی در پرتوها  که تاریخ سیاه چاله را رمز گذاری میکنند  . بنابراین هولوگرام به ما میگوید که اطلاعات در سیاه چاله ها از بین نرفته است ,اما  ردیابی نواقص در استدلال های هاوکینگ به طرز شگفت انگیزی سخت بوده.

 

 جبر گرایی به چه معنا است ؟

راه دیگری برای این کار وجود دارد که پرتو های هاوکینگ  در زمینه ی جبرگرایی با سیاه چاله ها مشکل دارد . جبرگرایی به این معنی است که حالت جهان در هر زمان به طوری منحصر به فرد طریق دیگر حالت های آن در زمان های دیگر به دست می آید . این همان چیزی است که ما میتوانیم تکامل آنرا از طریق نجوم ریاضی و مکانیک کوانتوم ردیابی کنیم .

هولوگرافی

این به این معنی است که فقدان جبر ممکن است ناشی ازتطبیق دانستن عملکرد کوانتوم با نظریه گرانش انیشتین  دانست که نوعی مشکل بزرگ و هدف نهایی برای فیزیکدانان است . سیاه چاله های فیزیک  آزمونی را یرای هر تئوری گرانش کوانتومی را فراهم میکند . آن بایستی توضیح دهد که چه اتفاقی برای اطلاعاتی که پیشینه ی سیاه چال را ضبط میکنند می افتد .

  • نادر رفیعی