هولوگرام پرینتینگ

همه چیز درباره هولوگرام پرینتینگ

هولوگرام پرینتینگ

همه چیز درباره هولوگرام پرینتینگ

اطلاعاتی که در صنعت هولوگرام پرینت نیاز خواهید داشت

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کابرد گوشی های هولوگرافیک

 از این فناوری حتی می‌توان در بازی‌هایی همچون پرندگان خشمگین و حتی کنترل عمق دوربین برای انجام ویدئو کنفرانس هولوگرافیک استفاده کرد.استفاده‌های متعددی از این فناوری می‌توان کرد. در تصویر بالا می‌بینید که کاربر می‌تواند دسته قوری را در یک تصویر سه بعدی جابه‌جا کند.

پیشرفت فناوری گوشی هوشمند انعطاف پذیر هولوگرافیک

دکتر ورتگال، از محققان این پروژه می‌گوید: "هولوفلکس تجربه جدیدی از کار با گوشی هوشمندتان به ارمغان می‌آورد. این فناوری گامی نو در راستای پخش تصویر و ویدئو سه بعدی بدون استفاده از عینک مخصوص است."محققان دانشگاه کوئین، به تکنولوژی دست یافتند که آن را اولین گوشی  هوشمند انعطاف‌پذیر هولوگرافیک نامیدند. اولین نسل این گوشی های اندرویدی «هولوفلکس» نامیده شده‌اند.وقتی هولوفکلس را خم می‌کنید، صفحه نمایش لمسی اچ‌دی این قابلیت را دارد که تصویری سه‌بعدی را نشان دهد که برای مشاهده آن نیازی به عینک مخصوص نیست. سنسور تعبیه شده در این گجت به کاربر این امکان را می‌دهد که اشیاء را در محور z ببیند و دیدی سه‌بُعدی به تصویر می‌بخشد.

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

آشنایی با تکنولوژی NFC

این روزها NFC هم با رواج موبایل‌های هوشمند کم‌کم به این فهرست اضافه می‌شود. در حالی که معمولا درباره NFC و ارتباط آن با پرداخت‌های موبایلی شنیده‌ایم، اما بد نیست بدانید که این تکنولوژی ارتباطی، امکانات دیگری را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.شاید این موبایل‌های هوشمند بزرگ‌ترین وجه تکنولوژی زندگی‌مان باشند؛ اصلا به همین دلیل هم سعی داریم در زمینه موبایل با تکنولوژی‌های روز همراه شویم و ما هم این روزها همراه با موبایل‌هایمان هوشمند شده‌ایم.این گوشی‌های هوشمند امکانات و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار ما قرار می‌دهند که واقعا در بسیاری از موارد انجام امور روزمره را راحت‌تر می‌کنند. ارتباطات بی‌سیم مهم‌ترین این امکانات هستند. بعد از امکانات معمول بلوتوث، Wi-Fi و GPS که اغلب ما کار با آنها را بارها تجربه کرده‌ایم، 

هولوگرام

 

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

معرفی  الگوی انکسار سه بعدی هولوگرام

این یک الگوی انکسار سه بعدی هولوگرام است که در رسانه  گرفته شده است . ذخیره ساز هولوگرافی از یک رسانه ی دایره ای مانند یک سی دی خالی  استفاده می کند  که برای پذیرش داده در یک مسیر داده ی مارپیچی پیوسته می چرخد. زمانی که رسانه نوشته شد، داده با استفاده از پرتو مرجع دوباره خوانده می شود. این جنبه سه بعدی از ثبت اطلاعات یک تفاوت مهم بین ذخیره سازی هولوگرافی و ضبط معمولی بر روی  CD / DVD است. رسانه های نوری سنتی از یک  تک پرتو لیزر برای نوشتن داده در دو بعد به همراه یک مسیر داده ی مارپیچی پیوسته استفاده می کند. در مقابل، نمونه محصولات ذخیره سازی هولوگرافی می توانند یک میلیون پیکسل را در زمان ذخیره کنند که این خود نیز موجب ایجاد مخروط میکروسکوپی در ضخامت رسانه های حساس به نور می شود . رسانه های هولوگرافی امروزه می توانند بیش از 4.4 میلیون صفحات مجزا را بر روی دیسک ذخیره کنند.امروزه، ذخیره سازهای هولوگرافی ،فناوری است که بر روی رسانه های حساس به نور میزبانی شده در کارتریج های حفاظت شده قابل تعویض تکیه می کند .

ذخیره ساز هولوگرافی و آشنایی با آن 

امروزه، ذخیره سازهای هولوگرافی ،فناوری است که بر روی رسانه های حساس به نور میزبانی شده در کارتریج های حفاظت شده قابل تعویض تکیه می کند . ذخیره ساز هولوگرافی با ذخیره کردن یک دنباله از تصویر داده ی مجزا بر روی ضخامتی از رسانه کار می کند. فرآیند ذخیره سازی زمانی آغاز می شود که اشعه ی لیزری به دو سیگنال تقسیم می شود . یکی از پرتوها به عنوان سیگنال مرجع مورد استفاده قرار می گیرد  و پرتو دیگر که پرتو حمل داده نیز نامیده می شود، از طریق یک دستگاه به نام  مدولاتور نور فضایی (SLM ) عبور می کند این دستگاه به عنوان یک سیستم شاتر ریز عمل می کند و نور را در نقطه ی مربوط به صفر و یک عبور داده و یا مسدود می سازد . پرتو مرجع سپس   به پرتو حمل داده منعکس می شود .

 

 

 

  • نادر رفیعی