هولوگرام پرینتینگ

همه چیز درباره هولوگرام پرینتینگ

هولوگرام پرینتینگ

همه چیز درباره هولوگرام پرینتینگ

اطلاعاتی که در صنعت هولوگرام پرینت نیاز خواهید داشت

  • ۰
  • ۰

چاپ هولوگرام با استفاده چاپگر Inkjet

امروزه تصاویر و متن هولوگرام  با استفاده   از یک چاپ­گر  معمولی هم  ایجاد شود.این روش جدید را دانشمندان دانشگاه ITMO توسعه یافته و نتایج تحقیقات در 17 نوامبر در مجله­ ی Advanced Functional Materials Scientific چاپ شد.

تیم به سرپرستی Alexander Vinogradov،محقق ارشد ،جوهر(ink)بدون رنگ تولید  شده از تیتانیا تک کریستال که می­تواند روی دستگاه چاپ هولوگرام Inkjet بارگذاری شود را توسعه دادند و سپس آن را روی کاغذ برجسته­ شده در حد نانو قرار دادند و حاصل آن تصاویر دارای الگو و منحصر به فرد بود.جوهر این امکان را به وجود آورد که تصاویر هولوگرام سنتی(custom)را روی فیلم شفاف در چند دقیقه چاپ کنیم.

 جلوگیری از جعل شدن هولوگرام

هولوگرام­ های رنگین­ کمان به طور گسترده برای مقابله با جعل کارت­های اعتباری،پول،اسناد و محصولات صنعتی خاص که نیاز به سطح بالایی از حفاظت دارند استفاده می­شود.هرچند تکنولوژی دستیابی به تصاویر هولوگرافیک قبلاً در دهه­ی 1960 گسترش یافته،ولی هنوز سختی‌های فنی متعددی وجود دارد که از شیوع و تجمیع احتمالی آنها در صنایع پلی گرافیک ممانعت می­کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی